انواع تبلیغات
انواع مختلف تبلیغات
راهنمای مطالعه:
- آشنایی با انواع تبلیغات
- تبلیغات محیطی
- تبلیغات تلویزیونی
- تبلیغات رادیویی
- تبلیغات تلفن
- مجلات و روزنامه ها
- تبلیغات کاتالوگی
- تبلیغات اینترنتی
امروزه تبلیغات بخش مهمی از هزینه های شروع و جاری هر کسب و کار موفق را تشکیل می دهد. علم بازاریابی و تبلیغات نیز مانند سایر علوم، پیشرفت بسیار کرده است. برای آگاهی از انواع تبلیغات در قرن حاضر، فقط کافی است که کمی به محیط اطرافتان توجه بنمایید. ییلبوردها، پوستر ها و دیوار نویسی هایی که هنگام پیاده روی در سطح شهر روی دیوار مشاهده می کنید، از نمونه های تبلیغات محیطی هستند. حتی بدنه ی وسایل نقلیه از قبیل اتوبوس ها و ماشین های شخصی نیز به محلی برای انجام تبلیغات شهری تبدیل شده اند.
اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است که تبلیغات امروزه منحصر به شیوه های سنتی و محیطی نیست؛ علم تبلیغات امروزه بسیار پیشرفت کرده است. به صورتی که در قرن حاضر، بخش عمده ای از تبلیغات و بازار یابی کسب و کار های بزرگ از شیوه های دیجیتال انجام می شود.
در واقع انواع مختلف تبلیغات مکمل یک دیگر هستند. در اکثر موارد، شما برای گرفتن بهترین نتیجه، باید از متدهای گوناگون برای تکمیل یکدیگر استفاده کنید. در واقع نوع تبلیغات با توجه به انواع مختلف کسب و کارها، متفاوت است. شما برای بهینه سازی تبلیغات خود، بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. در این مقاله انواع مختلف تبلیغات را به شما معرفی میکنیم.
تبلیغات محیطی
این شیوه ی تبلیغات، که از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد. در تبلیغات محیطی، از علایم فیزیکی موجود در محیط برای انتقال پیام به مخاطب و اثرگذاری بر او، استفاده می کند. تبلیغات محیطی مصادیقی بسیار دارد؛ بیلبوردها، دیوارنویسی ها، تبلیغاتی که روی بدنه ی وسایل حمل و نقل عمومی و یا داخل آن ها مشاهده می کنید، از نمونه های تبلیغات محیطی هستند. تبلیغات روی بدنه ی کیوسک ها و حتی مبلمان شهری، همگی از این نوع تبلیغات هستند.
تبلیغات تلویزیونی
تلویزیون، یک وسیله ی ارتباط جمعی است که مخاطبان بسیاری دارد. این شیوه ی تبلیغاتی نیز از روش های نسبتاً قدیمی می باشد؛ اما همچنان جذابیت خود را به ویژه برای کسب و کارهای بزرگ حفظ نموده است. تبلیغات تلویزیونی، تقریباً از زمان اختراع تلوزیون رایج بوده است. امروزه نیز تیزرهای تبلیغاتی حرفه ای در شبکه های پر مخاطب تلویزیونی، از اثربخش ترین متدهای تبلیغاتی محسوب می شوند.
تبلیغات رادیویی
شاید با شنیدن عبارت “تبلیغات رادیویی” ، با خود فکر کنید که رادیو از ابزارهای از مُد افتاده می باشد و مخاطبان چندانی ندارد؛ اما باید بگوییم که این گونه نیست. این وسیله ی ارتباطی همچنان مخاطبان خاص خود را دارد. برخی از مشاغل و کسب و کار ها هم، با اعتقاد بر این که بسیاری از افراد جامعه فرصت تماشای تلویزیون را ندارند؛ اما در مقابل، هنگام رانندگی و در حین رفت و آمد با وسیله نقلیه به رادیو گوش می دهند؛ تبلیغات رادیویی را انتخاب می کنند.
تبلیغات تلفنی
ارسال پیامک های تبلیغاتی نیز از دیگر روش های تبلیغاتی می باشد که گروهی از کسب و کار ها، به انجام آن مبادرت می ورزند. به ویژه برای معرفی کسب و کارهای محلی و نیز اطلاع رسانی در مورد تخفیف ها، این شیوه ی تبلیغاتی می تواند مؤثر باشد. همچنین برخی از کسب و کارها از تماس تلفنی برای بازاریابی استفاده می کتتد. آن ها معتقدند که با این شیوه بهتر می توانند محصول و خدمات خود را به مخاطب خود معرفی کنند. آن ها می گویند تشریح جزئیات محصول برای مخاطب طریق تماس تلفنی، می تواند بر فروش آن ها مؤثر باشد. این شیوه های تبلیغاتی بسته به نوع کسب و کار شما می تواند مفید باشد، اما باید مواظب باشید که در این زمینه زیاده روی نکنید.
مجلات و روزنامه ها
افراد بسیاری همچنان مجله ها و روزنامه های روز را از دکه ها و کیوسک های شهری تهیه می کنند و به مطالعه ی آن ها علاقه دارند. این شیوه ی تبلیغاتی نیز، با وجود قدیمی بودن آن همچنان مخاطبان محلی خود را دارد.
تبلیغات کاتالوگی و بروشوری
حتماً برای شما نیز پیش آمده است که هنگام تردد در سطح شهر از دست افراد تراکت دریافت کنید؛ هنگام خرید از فروشگاه، فروشنده کارت مغازه را به شما ارائه نماید؛ یا هنگام بازدید از محصولات یک برند خاص در نمایشگاه، جزئیات محصول در قالب بروشور به شما ارائه شود. تمامی شیوه های نام برده، در این گروه قرار می گیرند که شما بسته به کسب و کار خود می توانید از آن ها استفاده کنید.
تبلیغات اینترنتی
با توجه به توسعه ی شبکه ی اینترنت در قرن حاضر، بخش عمده ای از تبلیغات نیز امروزه در بستر اینترنت انجام می شود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جست و جوی گوگل (Google SEO) و سایر موتورهای جست و جو، گوگل ادز، گوگل ادسنز، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات اپلیکیشن و تبلیغات نوتیفیکیشن، همگی از انواع مختلف تبلیغان اینترنتی محسوب می شوند. شما می توانید برای معرفی خود و خدمات و محصولتان، از متدهای مختلف تبلیغات اینترنتی استفاده کنید.
دپارتمان تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغات بهشتی، با بهره گیری از تیم متخص و با تجربه در امر تبلیغات، آماده ی پیاده سازی تبلیغات شما از ایده تا اجرا است. برای دریافت زمان مشاوره، انتخاب بهترین روش و بهینه سازی تبلیغات خود، می توانید با دفتر کانون تماس بگیرید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.